joi, 11 octombrie 2007

MASINI: -=Mercedes SLR McLaren=-

Mercedes SLR McLaren este cu adevarat o capodopera pe roti daca pot utiliza un astfel de vocabular indraznet. Stilul clasic al celor de la Mercedes-Benz este imbinat armonios cu performantele celor de la McLaren pe o caroserie performanata rezultand din tot acest proces laborios o masinuta simpatica dar nervoasa, daca o atingi pe pedala de acceleratie. La prima impresie atunci cand o vezi intr-o poza iti sugereaza ideea ca este destul de solida si de mare, dar daca o vezi in realitate nu este la fel de mare, creandu-ti impresia ca nu este aceasi masina ci o copie fidela al acesluiasi "colos" vazut anterior intr-o imagine destul de necalra creirului uman. Are o forma de invidiat, fiind ca o femeie bine facuta de la mama natura, sculpata ideal in pline forme. Daca stam si reflecam si mai si ne gandim un pic, ne aducem aminte ca este prima masina oficiala construit in serie din acel material rezistent, usor dar extrem de scump numit CARBON. Cu ajutorul carbonului, masina devina mai usoara implicit, conform principiului II al mecanicii, mult mai sprintena, adica mai rapida.
Destul cu aburela si prezentarea sumara si neclara editata mai sus. A venit si momentul sa trecem de la literatura la date reale furnizate de catre constructor. SLR-ul are un motor V8 cu o putere maxima de 626 Cp si o cilindree de 5439 Cmc. Cutia de viteze este un 5a/T. Potnind de pe loc masina noastra atinge 100Km/h in doar 3,8 sec. atingand viteza maxima de 334 km/h la un cuplu maxim dezvoltat de 780Nm. Frana este una speciala ca la masinile de curse, avand discuri fata si discuri spate perforate dand un timp mai scurt de franare. Masina consuma in medie cam 14 L la suta de kilometrii, avand capacitatea maxima a rezervorului de 97 de litri.
Interiorul este unul deosebit, delicat prin materiale si finisaje. Materialele de buna calitate nu dezamagesc, asa cum ne-am obisnuti de la Mercedes. Pielea este cea care facea legea in interior, ea regasindu-se pe scaunele sport de cea mai buna calitate, pe volan, pe schimbator si nu in ultimul rand pe bord. Bordul este destul de simplu dar elegant, cu insertii de lemn, cromate sau de carbon in functie de preferinte. Volanul ca la orice masina respectabila este multifunctional avand comenzi diferte inserate, iar schimbatoarele "smecheroase" se pot gasi si in spatele acestuia. A..sa nu uitam de usile care atunci cand se deschid fac furori printre privitori.
Mercedes SLR McLaren se gaseste sub editii: SLR McLaren si SLR McLaren Roadster, avand preturi diferite, prima versiune costand in jur de 450.000Euro, iar cea de-a doua 500.000Euro.

Niciun comentariu:

banner
banner
banner