marți, 9 octombrie 2007

MASINI: -=Bugatti Veyron=-


Bugatti Veyron este in prezent cea mai rapida, cea mai puternica si nu in ultimul rand cea mai scumpa masina de "strada" legala, care a fost produsa in serie(chiar daca a fost o serie limitata de doar 300 de automobile). Daca pana acum nu ati mai auzit de o putere asa de mare, mai ales la o masina de serie, limitata, ei bine este mometul sa auziti, asa cum banuiesc ca stiati, ca sub capota micului mare monstru se afla o fiara care valoareaza doar cat 1001 caluti putere, ce aduce masina pana la o viteza maxima de 407,9 Km/h, destul de ametitoare daca stam putin si ne gandim ca majoritatea masinilor sunt limitatae electronic la 250Km/h. Masina este produsa de catre Volkswagen AG si este vanduta sub marca franceza Bugatti. Numele de Veyron provine de la faimosul pilot de curse Pierre Veyron, care a castigat in anul 1939 cursa de 24 de ore de la Le Mans concurand pentru firma Bugatti.
Motorul de pe Bugatti Veyron este de fapt un motor W16, fiind format din 16 cilindrii grupati cate 4 in 4 sectoare diferite. Acest motor impresionat este echivalentul a 2 motoare V8 configurate sub forma lierei "W". Fiecare cilindru are cate 4 valve, motorul adunand in total nici mai mult nici mai putin de 64 de valve. Cilindrea motorului este de 8000 cm-cubi sau mai pe scurt 8,0L. Ca si cum nu era de ajuns au mai atasat motorului, si nu ca obiecte de decor ci ca "proteina" pentru "muschii" automobilului, inca 2 tu
rbo-compresoare care adauga un surplus de putere. La o asemenea masina nu se putea decat o cutie de viteze cu 7 trepte sau ca si la masinile de curse o cutie automata, in functie de preferinta fericitului posesor. Cuplul maxim ajunge pana la 1250 Nm. Masina este echipata cu anvelope speciala de la Micheline, anvelope plate cu care autovehicolul in cauza sa se poata adapta, la viteze extravagante, pe sosea. Multa putere inseamna si multa caldura degajata motiv pentru care cele 10 radiatoare sunt venite exact acolo unde este nevoie de ele: -3 radiatoare pentru sistemul de racire al motorului; -2 pentru sistemul de aer conditionat; -1 pentru racirea uleiului transmisiei; -1 pentru racirea uleiului diferentialuilui; -1 pentru racirea uleiului motorului; -1 pentru uleiul sistemului hidraulic al spoiler-ului;
-1 pentru alta functie de racire.
Bugatti Veyron este clar cea mai rapida masina legala de sosea, atingand 100Km/h in doar 2,46 sec. . Viteza de 200Km/h respectiv de 300Km/h le atinge in 7,4 sec. respectiv in 16,7 sec.
Dupa viteza si "rasplata", masina consumand mai l\mult decat oricare alta, insa distractia cere bani. In oras micul mare monstru consuma in jur de 40,4 L iar consumul mediu se ridica undeva in jur la 24,2 L.

Bugatti Vyron nu pare a fi un mostru si la infatisare si nu se impune prin marimea sa, esentele cu adevarat tari tinandu-se in sticlute mici. In lungime masoara 4462 mm( scuzati expresia vulgara), in latime masuratorile au confirmat 1998 mm, iar la capitolul inaltime este un adevarat pitic de doar 1206 mm.
Acelasi pitic are un interior, nu neaparat generos ca si marime, dar care este cu siguranta primitor prin dotarile sale. Pielea de foarte buna ca
litate este gasita pe bord, volan si pe scaune in mai multe culori, in functie de preferinta posesorului, cadranele de la bord sunt incadrate intr-o rama cromata care sa atraga privirea intentionat la vitezometrul care da impresia ca nu se mai termina odata. Interiorul este destul de simplu in comparatie cu alte masini si limuzine, dar este in schimb un interior foarte elegant si placut care poate satisface orice pretentie.
Performanta care ne face sa ne dam "jos palaria" si calitatea excelenta a finisajelor isi pune extrem de evident amprenta asupra pretului colos
al de 1,3 milioane de euro.









banner
banner
banner